• ASSALAMUALAIKUM

Friday, October 9, 2009

Wap Awan

Aha..sedang aku menikmati keseronokan paru2 aku diselubungi asap,tiba2 aku terfikir nak post satu tajuk yang cukup berkaitan dengan kehidupan orang sekarang.Anda pernah dengar perkataan rokok?Rokok mungkin sangat terlalu sinonim dengan kehidupan semua orang tidak kira tua dan muda.Kerajaan dok bising rokok bahaya la,iklan nurse india tu,alamak...korang kecoh la.Sebenarnya anda tidak tahu betapa besarnya jasa rokok kepada umat manusia di bumi ini.Cuba anda berfikir secara serong sedikit,kreatif berfikir merupakan ciri2 kepimpinan tau,bukan nak memimpin perlu dari sudut2 tertentu...

Kenapa kerajaan naikkan harga rokok macam mengalahkan harga minyak?Tembakau banyak lagi la,mereka aku kata bangang kang kena saman,orang kerajaan pun hisap rokok.Contoh polis.Polis bukan kerajaan ke?Gudang garam tu mereka layan,memang penat kan kerja mintak 'duit kopi' kat orang?Berapa banyak cukai dikenakan terhadap rokok?Berapa banyak perokok di Malaysia?Anda boleh serang pemimpin pergi tanya,'mane duit2 rakyat yang diorang sakau dari cukai rokok?'.Orang tak hisap rokok jugak yang dipuji Jabatan Kesihatan,memang la,nama pun kesihatan..."Dont break my heart",ceh usah la kau ayat iklan ni buat aku nak g cebuk sial muka pelakon tu dah macam taik sial la aku tengok dia.


Jap2,sepam lagi aku balik umah.Tunggu aku kat tempat biasa tau.
Bawak nusantara aku beli semalam.
Rabu lepas,360 ada mengupas topik ini,tapi yang aku tengok semua yang beri komen orang2 yang tak hisap rokok.Geli la sial,memang bohong la kalau orang belakang tabir mereka takde sorang hisap rokok kan?Mazidul tu aku dengar dia layan shisha,aku tak tahu la,dengar2 bodoh gitu je..haha..Penyakit yang dia pamer di kotak rokok tu?Ha,sini aku boleh merungkai satu persatu..

Mulut Menggerutu : Ni sebab hisap sampai melebihi puntung
Leher Berlubang : Ni gambar eksiden dowh,kerajaan maen tampal je gambar nih,poyo lebih.
Bayi Pramatang : Bancuh tak power,camtu la jadinya
Kaki Takbetul : Basic la ni gambar penyakit kencing manis,budak kecik pun tahu gambar nih.
Jantung Hitam : Barang siapa yang tak turun semayang jumaat 3 hari berturut2,nescaya akan ditutup pintu hatinya.Tu pasal la gelap gelita je





 mcm sister2 kan?tapi isap nusantara,out bet


Walaubagaimana pun,perempuan aku nasihatkan tak payah la korang nak hisap rokok2 ni.
"apsal pulak budak laki leh isap rokok,pompuan xbleh isap rokok?isap la wei..."
"xsister la pompuan xisap rokok,lu kacau gua nape bro?nak tumpang semangkuk cakap la,banyak bunyik la"
"eh,aku ni budak baru nak UP,so ko kisah ape aku isap rokok?ada kacau mak bapak kau?nak mampos?" 
 Rilek2,gengster sial wanita sekarang,korang merokok memang buruk aku tak tipu la takkan ada lelaki nak buat korang jadi bini punya,anda boleh pegang ayat aku,kalau korang ada balak pun,cermin sikit apa aset yang korang ada,lelaki tidak mengorat perempuan macam korang tanpa sebab,melainkan memang korang sudi diambil aset satu per satu,aku...aku...aku nak tumpang semangkuk sekali ye,contact2 la..hahaha..

Namun kalau memang ada diantara anda kurang bersetuju atau memang tidak bersetuju,lantak korang la sekurang2nya perokok kebanyakkannya melepaskan tekanan dengan menghisap rokok,takde la pergi tumbuk kaca la,marah awek sendiri la,jadah haram pe lancau la.Merokok ibarat membunuh diri secara bertawakal dan beristighfar secara perlahan2.Kepada mereka yang baru nak mencuba,tak payah la aku nasihatkan.Boleh jadi bahan seumur hidup la sial.

0 ape lunch??:

Post a Comment