• ASSALAMUALAIKUM

Monday, November 23, 2009

Gengsterisma

Maria...nama secantik mentari,lautan berapi sanggup kuredah,bulan dilangit sanggup kukait,hanya untuk mengenali siapakah Maria.Kenal x korang ngan Maria?Kurang rasanya wanita bernama Maria ni,nama nih saing2 la ngan nama Kemboja,Melati,Salmah,Khalthom,Khatijah.Macam legend la nama Maria ni.Namun bukan orang bernama Maria yang kumahu cerita tapi Black Maria,kereta kebal polis sering angkat penjenayah disyaki ke balai.Aha ceritanya begini.

Malam semalam aku pegi cc men Half-life ngan membe2 aku.Tengah syok ko dapat killing spree,tetibe cc kampung aku kene rush ngan majlis daerah sebab cc yang aku pegi tu rupanya beroperasi secara haram,xde lesen.Gile kau punye superb cc tu siap ade awek dalam balang menari strip depan pelanggan tu.Aku dan membe2 aku bwat bodo je la tenangkan diri sebab kitorang xpakai baju sekolah pun masuk cc.Rasanya xde bwat salah pun.Namun,orang majlis daerah suruh semua budak2 berkumpul depan pintu cc tu,die cek sorang2 ic la,lesen la..pastu suh masuk lori black maria.Gile sial aku punye ikhlas datang cc maen game bukan tengok blue pun disumbat dalam lori biru tu,ada 3 bijik lori Maria tu majlis daerah bawak.

Nak jadi cerita bau lori Maria tu xmcm nama Maria la.Bau hancing,aku xtipu tai ko pegi cebuk la lori polis tu dah macam taik sial la kitorang naik.Bangang punye kerajaan ade duit banyak2 beli la lori baru.Kebetulan terdapat gak pesalah laen yang dorang cekup tah dari mane tah.Kitorang kire tumpang sekaki la kebalai malam tu.Aku ade la temuramah sikit2.Ade yang kantoi berduaan kat kampung parit nelayan nu ha,ade cina mabuk pun tarik sekali,mat rempit bwu pas spm meraikan paper kedua pun tumpang sekaki.

Yang bestnye ade gengster tai,die kecoh gile dalam perjalanan tu.Member aku tegur la ko bising2 ni ape besar sangat kesalahan ko kan?Gengster nih niaga tapi xde lesen jugak.Die siap beware ngan membe aku lagi " Wakk luuu,gua budak tiga,jaga mulut skit gua tumbuk muke ko doowhh,panggil geng2 gua bak datang kang ko makan nasik kat spital pakai straw doowwhh (lebih kurang cmni gak la die cakap) ".Walaupun xberapa tau tapi kurang2 pun kitorang ade sikit la info pasal gengster2 nih,tu pun tengok 360.Seram woo,yelah kitorang pun cuma ahli pemuda remaja kat taman je,buat amal bakti pun xabis cuci pinggan kenduri.Aku saje tanye ade ape2 nombor ke,konfiden cakap
" gua budak double 8 "
********
Termangu,terhitung dan terkesima sebentar.Dalam bahasa kasarnya memang babi la brader tu bergurau.
Klu ko bukak kedai Jambu88 pun,tak payah nak buat citer bukan2,haram mulut xjaga tunggu silap orang ko bergurau,bersepai la organ untuk berkata2.


Membe aku cakap lagi sedap Jambu PakCu

0 ape lunch??:

Post a Comment