• ASSALAMUALAIKUM

Monday, November 9, 2009

Cinta 2009

Asslamualaikum

Bertemu kembali dinota elektronik.Sudah lame nampaknye penulis tidak berkarya disini.Hari ini penulis ingin membuat coretan kata sikit bile membuka facebook dan myspace dan melihat status yang ditulis ruagan disitu.
Aku nak tulis serius sikit.

Cinta 2009.
Cinta itu indah dan cinta kekedang menjadi racun.Kenape hal ini leh terjadi ,mungkin disebabkan individu tersebut ataupun pasangan mereka??
Apabila aku membuka facebook atau myspace dan mengharapkn ade awek2 cun yg nak berkenalan ngn aku sekali imbas aku juga terbace status2 janda dan duda yang telah ditgglkn kekasih masing2 yang berbunyi seperti berikut

"I hate u so much"
"Ko pk muke ko cam david beckham ke aku nak kt ko"
"Jangan biarkan aku kosong"

entah ape la lagi aku xingt..tp aku cume pelik je kenape mesti tulis kt status mereka cmnie.adekah untuk mnarik simpati atau untuk menarik perhatian si dia yg mereka tujukan untuk menunjukkn yg mereka sdg marah dn berharap si dia dtg pujuk.tp aku taw jwpn dorang kalu aku tnye..jwpnnye cmnie
"Ske ati aku la fb ngn ms aku..ko sebuk asl..!!!"
konfem mcm 2..tp xpe la aku xnak pertikaikan pun.tp ttbe aku teringt post2 status dorang yg dulu2..sebulan yang lps or seminggu yg lepas..berbunyi begini.

"Where are u..i'm very miss u"
"Kehidupan ini indah bila ada si dia"
"Sayang awk.rindu awk..awk sorang di hati saya"

Pada pendapat aku la..walaupun korg sesweet  gule2 kapas pun  mase korg couple.. aku rase xyh la mengespose cinta korang yg mase tue korang aggp  yg paling indah la dlm laman2 public cm2. Rilek2 suda..syg xsemestinye kene hebohkan.bia la si dia je yang tahu sudah la ye..kalu clash satu fb xpun ms taw..kite gak yg malu dgn post2 sblum nie..mereka akn kate..biase la cinte 2009..

"Pndang,ske,tuka num fon,sms 24 jam.declare,couple,dating,merajuk,pujuk,gaduh,minta maaf,clash frust,post status bkn2,melarat,gaduh lagi.tension"....satu keje pun xbuat & mlsh len timbul

itula cerita cinta 2009..xde yg special pun..
so disini aku nak kasi tips la kt sume2 nie..bercinta boleh..tp berpada2..jgn mengharap yg lebih2..sentiase brpk kalu ade jodoh ade la..syg la 80% je sbb 20% mybe ko akn dikecewakn..sentiase bersedia tuk ditgglkn..elakkn frust dan mengharap..konfem lps nie korg clash pun korang leh rilek lagi..selamat mencube..hoho..kalu clash 2 mybe die xsswai ngn ko..ape ssh cari je len..


p/s cinte 2010..hotel,bunting,masjid,kadi,restu,anak,sakit kple nak bg ank org mkn pe..hoho

2 ape lunch??:

shehacks said...

hahaha..
btol kan..
kalo becinte tu..
mcm dia sorg ja
org lain x..
T.T

Admin kutukbalik said...

haha..taw xpe..tp nie skdr pendpt..hehe

Post a Comment