• ASSALAMUALAIKUM

Monday, November 8, 2010

We are What We Want to be

Assalamualaikum..

Bertemu kite di dalam nota elektronik yang xseberape nie..masih aku sebagai penulis tunggal dalam blog nie,,celaka..pemalas nak mampus penulis2 laen..haha..xpe la..arini aku xnak kutuk2 sesiape tp arini aku cume nak bg sikit motivasi kt pembace2 blog nie..ok cukup la mukadimah tuk post nie..haha

Tajuk kt atas omputih kn..haha..bia aku translate kt maksud die..KITA ADALAH APA YANG KITA MAHU JADI..mcm 2 la bunyi maksud post kali nie..pebende maksud yg tersirat dalam ayat nie senonyer..bia aku terangkan sikit..Ade membe aku cakap la "Kehidupan kita ibarat kedai makan"..kalu kite pergi restoran konfem kite order ape yg kite nak makan..sebagai contoh "ane,roti canai dua,kari ngn sambal ey dal xmau" kate aku kpda mamak...ade x kite g kedai makan order ape yg kite xnak..x ke kene jelingan tajam dgn pelayan 2..same la cm kehidupan nie..kite bleh pilih ape yang kite nak jadi pada mase depan..dan kite boleh dan konfem jadi ape yg kite nak jadi..aku bg contoh la bg jelas..ade xkorang terpk nak jadi jutawan or nak jadi orang paling kaya dlm dunia..mesti ade punye kan..tp ttbe terpk lyk ke aku jadi cm2 dgn keadaan aku skunk..jwpannye korang mmg layak dan konfem leh jadi walau ape keadaan ko sekalipun..tp yg membuatkan ko xleh nak jadi adalah otak ko sbb otak ko ni telah diprogramkn sejak ko dalam perut mak ko lagi..sebagai contoh
"Bang,anak kite dah besa kite soh jadi doktor ey" kate mak sambil mengusap2 perutnye yg semakin membesar 
Perasan x otak korang sume dah diprogram oleh mak ko..so 2 yg mase tadika xde nak jadi len doktor,askar ngn polis..haha..lps ko dh besar sikit..dah knl dunia sekeliling..otak ko telah diprogram oleh satu sistem yg telah dicipta untuk ko membataskan penggunaan minda ko sepenuhnye..dan sistem 2 membuatkn ko rase xlayak nak jd ape yg ko nak jadi dan ko hanye jadi ape yg sistem rase ko layak jadi..sgguh xadil sistem nie..Allah jadikan manusia bukan untuk menjadi manusia yang biase tp sistem ini yg mnejadikan kite sebagai orang yg biase..aku xnak cite sape yg cipta sistem dan aku xnak cite gak ape tujuan sistem nie dicipta..aku hanye nak ko sedar je yang kite telah terperangkap dalam satu sistem yg sgt kejam..Minda kite dicipta olehNYA untuk berfungsi dgn hebat..hanye dgn menggunakn minda besi yg sekeras waja bleh dibengkokkn..korang sume renung2kn la post aku kali nie..gunekan minda kite kearah kebaikan dan keluar la kamu dalam sistem yg kejam ini..dan jgnlah ko rase rendah diri disbbkn ko tidak setaraf dr segi pendidikan,kekayaan atau bakat dgn membe ko sbb ko kene ingt WE ARE WHAT WE WANT TO BE.......=)


"ko nak jadi macam aku..haha..bleh ajer tp fokus la"said the millionaire



p s tapi lu orang jangan nak mengade2 jadi ultraman ke spiderman ke..mmg xjadi la beb..haha

0 ape lunch??:

Post a Comment